4th GRADE ENGLISH



hi everyone!:
Here it is your classwork for this week. As you have an Electronic Tablet, use the interactive features of the ibook to make your daily lesson. Take note and follow the instructions:




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

WEEK: June 15th to 18th 2020



this problem is "set in stone"!










June 16th, 2020. Tuesday

  1. UNIT 6: lesson 8, pronunciation: exercises 1 and 2.











June 17th, 2020. Wednesday
  1. Have a look this video. Title: Three little pigs
  2. url video in youtube: https://youtu.be/W-WLnxbvMyw



_______________________________xxx_________________________________ 


WEEK: June 8st to 12th 2020



Is any of you guys "a couch potato"?
let's do it, right now!!!








June 8th, 2020. Monday

  1. UNIT 6: lesson 5, story: "The Garden Show"
  2. link of the video: https://youtu.be/9TpXNXPnHik





Follow the reading as you are watching the video. Take also notice of the vocabulary writen at the end.






June 9th, 2020. Tuesday

  1. Unit 6, lesson 6, exercises 1, 2 and 3.


June 10th, 2020. Wednesday

  1. Watch the video: The mixed-up chameleon
  2. Link of the video: https://youtu.be/FrmZeXf7ScU




    1. Time for Duolingo: 15 minutes, as regular


    _______________________________xxx_________________________________ 

    WEEK: June 1st to 5th 2020

    una expresión muy divertida en inglés. Su significado literal es: "esparcir las judías".






    June 1st, 2020. Monday

    1. UNIT 6: lesson 2, exercises 1 and 2








    June 2nd, 2020. Tuesday
    1. lesson 3, page 60 culture film: "In the Garden". watch this video
    2. video link: https://youtu.be/0e5Hk9sa-bQ











    1. lesson 3, page 60, exercises 1 and 2 DO IT
    _______________________________xxx_________________________________ 


    WEEK: May 25th to 29th 2020

    Do you want to talk about weather? here you have some types of weather to talk to.







    May 25th, 2020. Monday
    1. UNIT 6: watch the video: https://youtu.be/y2YSIrwCInI











    1. page 58, lesson 1, exercises 2 and 3







    1. ACTIVITY BOOK, lesson 1. Imprime o copia esta worksheet en tu cuaderno y completa los ejercicios 1 y 2




    May 26nd, 2020. Tuesday

    video: The Very ungry Caterpillar



    1. Now is time for DUOLINGO (15 minutes)





    _______________________________xxx_________________________________ 

    WEEK: May 18th to 22nd 2020



    Aprende algunos adjetivos en inglés relacionados con la apariencia. Ten en cuenta que uno de ellos, puede ser ofensivo. Ten cuidado si lo usas para calificar a alguien:
    > grungy: roñoso





    May 18th, 2020. Monday

    title: members of a family
    video: https://youtu.be/FHaObkHEkHQ

    link this video and enjoy!








    I also want you to review the abc singing a song:

    title: the abc song
    video: https://youtu.be/eegWzglBMh0














    May 22nd, 2020. Friday

    Toca Duolingo: sigue practicando durante un cuarto de hora todos los días.











    _______________________________xxx_________________________________ 
    WEEK: May 11th to 15th 2020



    Sustantivos colectivos: aprende estas expresiones en inglés, úsalas en tu vida diaria para memorizarlas y afianzar su uso.






    May 11th, 2020. Monday

    UNIT 6, IN THE COMMUNITY GARDEN



    También os paso el vocabulario y la gramática que vamos a ver a lo largo del tema. 



    * Copia o imprime estas fichas con el vocabulario y la gramática del tema 6 y échale un vistazo. A lo largo de las próximas semanas trabajaremos con todo su contenido.

    May 13th, 2020. Wednesday

    ACTIVITY: 15 minutes playing DUOLINGO







    Usa los temas de introducción para practicar inglés



    _______________________________xxx_________________________________ 




    WEEK: May 4th to 8th 2020



    Tomad nota: estas cuatro expresiones pueden ser útiles.









    May 4th, 2020. Monday

    El tema está acabado, toca control de inglés, tema 5

    > "It is time to hit the books"




    SI HABÉIS ACABADO LA PRUEBA DE INGLÉS, PODÉIS VER ESTE VÍDEO. ESTÁ CHULO




    _______________________________xxx_________________________________ INFORMACIÓN IMPORTANTES PARA LOS ALUMNOS EN EL ÁREA DE INGLÉS:
    Esta es una licencia para que podáis tener la versión del profesor del libro de inglés de 4º de EP:


    Amazing Rooftops 4. Digital Class Book Teacher's Edition OUPGRS3K4LS60
    Amazing Rooftops 4. Digital Activity Book Teacher's Edition OUPXT1CTPW919

    INSTRUCCIONES PARA PONER LAS LICENCIAS DIGITALES:

    1. Accede a tu app de BLINKLEARNING.
    2. Haz clic en el comando de nueva licencia













    3. Introduce la nueva licencia del libro Class-book











    4. Repite el mismo proceso e introduce la licencia del libro Activity-book













    _______________________________xxx_________________________________


    WEEK: April 27th to 29th 2020
    the sentence of the week: bueno, esta expresión deberían aprenderla vuestros padres. Muy útil cuando no queréis comer "verdura" (veggies or vegetables): If you don´t eat your vegetables, you can kiss your holidays goodbye!!!, le puedes dar un beso de despedida a tus vacaciones...

    April 27th, 2020. Monday

    1. UNIT 5, lesson 9, page 57, just read the blog (use a dictionary to look for the words you don't understand)

    👀🚧🚦🚨🚩🚫

    _______________________________xxx_________________________________

    WEEK: April 20th to 24th 2020


    The sentence of the week:
    destacamos dos de esas expresiones, que podéis utilizar a menudo en vuestro lenguaje coloquial para expresar la misma idea: ¡¡¡Es una ganga!!!:
    > "It's a steal" ("es un robo")
    > "It's as cheap as chips" ("es tan barato como las patatas fritas"). En español no rima, pero en inglés queda supercool. 





    have a look this video and don`t make the same mistake!!!!



    > mum teaches English her daughter... but she learns "Spanglish." 😁😂😂😂😂

    April 20th, 2020. Monday
    1. UNIT 5, ACTIVITY BOOK lesson 6, page 44
    Explicación: ejer. 2
    > en cada dibujo hay dos opciones de demostrativos: masculino, femenino, singular o plural. Usa la tabla que hay debajo para no equivocarte.







    > vas a necesitar esta tabla para hacer el ejercicio 2.




    Explicación: ejer. 3

    > tienes que hacer 5 frases simples con los cuatro demostrativos del enunciado: this, that, these, those.

    ejemplo nº 1: "that is a boat"



    April 24, 2020. Friday

    1. UNIT 5, lesson 8, page 56. Exercises 1 y 2



    Pronunciation: aprende a pronunciar el sonido /zz/ cuando leemos palabras con th al principio














    _______________________________xxx_________________________________

    WEEK: April 13th to 17th 2020


    Hi guys!! This is English, so speak up and L.O.L (laugh out loud)


    The sentence of the week:
    "Water under the bridge"

    Aprende esta expresión inglesa para cuando hagas las paces con un colega: "forget this issue, that's water under the bridge"








    April 13th, 2020.Tuesday
    1. UNIT 5, lesson 6, page 54, exercises 1, 2 and 3.







    * study this grill, it will be helpful for you to solve exercise 3.

    _______________________________xxx_________________________________

    WEEK: March 30th to April 3rd 2020


    the sentence of the week:

    Una forma interesante de hablar para niños de 9 años: ¡I bagsy that cookie!






    March 30th, 2020. Monday
    1. UNIT 5, lesson 3, page 50, watch the video: Our Robin Hood Film.
    2. UNIT 5, lesson  3, page 50, exercise 2 "match the photos".














    March 31st, 2020. Tuesday
    1. UNIT 5, lesson 4, page 51, exercises 1 y 2.

    April 3rd, 2020. Friday
    1. UNIT 5, lesson , pages 52-53, story: The pirates' Treasure!













    _______________________________xxx_________________________________


    WEEK: March 23rd to 27th 2020


    the sentence of the week: 

    ¡Anímate y usa esta expresión en inglés! Puedes usarla en distintas situaciones:

    "I didn't study for the English test,so I don't have a snowball's chance in hell of passing the exam".


    traducción"No estudié para el examen de inglés, por lo que no tengo ninguna oportunidad de aprobarlo" 





    March 23rd, 2020. Monday


    Test unit 4:











    • You just have to do the reading and writing activities in your test.
    • Remember that you can have this test in your gmail on Monday the 23rd. Check it out and download it!
    • Do your test a long the week, and send me the document (the test) attached in an email.
    Good luck!!!, it isn't a tough cookie!!


    March 24th, 2020. Tuesday

    UNIT 5, AT THE CINEMA
    1. UNIT 5, lesson 1, page 48, do the front page in your note-book:

    • lesson 1, page 48, exercises 1 and 2
    • copy the list of vocabulary words in your note-book:


    1. a comedy

    2. a fantasy film
    3. a wildlife film
    4.. a cartoon
    5. a scary film
    6. a musical
    7. an adventure film
    8. a science fiction film





    This is all the grammar and vocabulary you guys are going to find at UNIT no. 5

    > Print it and glue in your note-book a.s.a.p.











    March 27th, 2020. Friday

    1. UNIT 5, lesson 2, page 49, activities 1 and 2
    • lesson 2, page 49, exercises 1, SING ALONG WITH ME





























    English grammar :
    > recuerda, para preguntar: "¿Qué quieres ver?, o ¿Qué quiere ver él/ella?"

    • What do you want to watch?, What does he/she want to watch?

    y la respuesta: "Yo quiero ver una película de aventuras", o "ella/él quiere ver dibujos animados"

    • "I want to watch an adventure film" or "She wants to watch a cartoon" 
    That's easy-peasy!!, It's a piece of cake! 

    _____________________________________________________________


    WEEK: March 16th to 20th 2020

    March 16th, 2020. Monday


    1. UNIT 4, lesson 5, pages 40-41, story: The Animal in the Tree": read the story and learn the words of vocabulary at the end.

    • vocabulary: insects, grass, seeds, nuts, meat, water















    March 17th, 2020. Tuesday 
    1. UNIT 4, lesson 6, page 42, exercises 1, 2 and 3. 














    exercises:

    1. Do the listen activity and say the number of the picture

    transcription of the speech:
    Does it eat fruit? Yes, it does.
    Does it eat nuts? No, it doesn't. It eats meat.
    Does it eat seeds? No, it doesn't. It eats insects
    Does it drink milk? Yes, it does

    2. listen and repeat the exercise, saying the same questions and anwers
    3. play the game using the six pictures


    March 18th, 2020. Wednesday


    1. UNIT 4, lesson 8, page 44, exercises 1 and 2.
    take note of the grammatical structures in the dialog at exercise #2:
    • What time do you.... (get up, get dressed, go to work, have breakfast, have lunch, go home, have dinner, go to bed)?
    • he/she (goes to school, goes to work, has breakfast...)
    • hours (It's a quarter to nine, at a quarter to nine)

    March 19th, 2020. Thursday, bank holidays
    March 20th, 2020. Friday, bank holidays

    SONG of the month:

    "What does the fox say?" practice the song with the liric I provided you underneath the video.


    Enjoy the week, guys!!!!!








    14 comments:

    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete
    2. perdón por contestar tan tarde
      acabo de ver el correo
      ya están entregados

      ReplyDelete
    3. cuando acabemos la unidad, voy a programar el control del tema 4 de inglés. Posiblemente para la semana que viene.

      ReplyDelete
    4. Hola Mister soy yo AMINA tengo una pregunta ¿como vamos a hacer el examen? He revisado el correo y no salía ningún examen para que lo imprima

      ReplyDelete
      Replies
      1. Ahora ya sí lo tienes.
        lo ideal sería que lo imprimieras (si tienes impresora), lo haces, lo revisas bien, le sacas una foto a cada hoja y me lo mandas por mail.
        Suerte!!!

        Delete
    5. Hola Mister soy amina tengo una pregunta tenemos que copiar lo de la gramática o hasta que volvamos al colegio

      ReplyDelete
      Replies
      1. Sí, o lo imprimís y lo pegáis en el cuaderno (como siempre hacemos), o lo copias directamente en el cuaderno, si no tienes impresora. Ah!, y te lo estudias

        Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      ReplyDelete
    7. En la licencia de activity-book no me deja meter esa licencia que hago Míster \ADIOS🐒

      ReplyDelete
    8. This comment has been removed by the author.

      ReplyDelete
    9. Hola Mister soy amina solo van a haber esos dos ejercicios de el examen

      ReplyDelete
    10. Holi soy Amina que tal os va esta cuarentena in English hey guys he practicado mucho inglés pero no con libros si no con juegos XD

      ReplyDelete
      Replies
      1. Muy bien Amina. Sigue así. Practica todo el inglés que puedas. En Internet hay montones de recursos gratuitos para usar.

        Delete
    11. Hoy sale lo de la semana pasada

      ReplyDelete